THEATRE PRODUCTION

Από πολύ μικρή ηλικία μου άρεσε να “κάνω θέατρο”, και σχετικά νωρίς βρήκα το ρόλο που με γέμιζε.

Ο ρόλος του παραγωγού στο θέατρο είναι να οραματίζεται, να επικοινωνεί το όραμά του στην ομάδα του, στους ανθρώπους του. Ο ρόλος του παραγωγού είναι να είναι αρχηγός, να διοικεί, χωρίς να διοικεί. Να δημιουργεί τις προϋποθέσεις ώστε οι άνθρωποί του να δημιουργήσουν, και όλοι μαζί να θριαμβεύουν. Από πολύ μικρή ηλικία μου άρεσε να “κάνω θέατρο”, και σχετικά νωρίς βρήκα το ρόλο που με γέμιζε.

H σχέση μου με το θέατρο ξεκίνησε πολύ νωρίς, αλλά μπορούμε να πούμε πως όταν πέρασα στο Πανεπιστήμιο επισημοποιήθηκε αυτή η “παράνομη σχέση”. Ήμουν στο δεύτερο έτος των σπουδών μου στο Αγγλικό Τμήμα της Φιλοσοφικής (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης), όταν μπήκα με ακρόαση στο Bald Theatre, με υπεύθυνους τους θεατρολόγους καθηγητές του τμήματος, Σάββα Πατσαλίδη και Έλση Σακελλαρίδου. Μέχρι το τέλος των σπουδών μου ήμουν ενεργό μέλος του Bald theatre ως ηθοποιός:  Ολεάννα του David Mamet, σκην. Αναστασία Κουμίδου, Αντίο Πορφυρό, μια ποπ όπερα των Βαγγέλη Συρόπουλου και Μάριου Τσικνή, Scarlet Goodbye a pop opera (αγγλόφωνη συμμετοχή στο Internationaal Universiteits Theater Festival, I.C.M. Crea, Amsterdam), Medea Show των Βαγγέλη Συρόπουλου και Μάριου Τσικνή (συμμετοχή στο International Conference Millennium Responses: (Dis)placing Classical Greek Theatre, 1997), Oliver Twisted (παράσταση ειδικά αφιερωμένη στην Τζίνα Πολίτη στην  τελετή προς τιμήν της (Αίθουσα Τελετών ΑΠΘ, Μάιος 1997)… και ατάκα που θα μου μείνει από κείνη την “twisted” βραδιά: “ή στο Broadway θα πάμε, ή στη φυλακή” δια στόματος Καίτης Καμπίτογλου.*

Στο χώρο του theatre production ξεκίνησα το 1997 με τη συνεργασία μου με την -τότε erasmus φοιτήτρια- Rosey Strub στο Baltimore Waltz της Paula Vogel, ενώ το 1999 υπέγραφα την πρώτη μεγάλη δική μου παραγωγή στην devised performance Σημεία και Τέρατα (Θέατρο Άνετον, Θεσσαλονίκη). Ενώ ήμουν φοιτητής ακόμα, συνεργάστηκα πρώτη φορά με τη Χρύσα Καψούλη το 1998 στην Πρόβα Μήδειας του Heiner Muller, ενώ η επόμενη συνεργασία μας ήταν στο Ονείρου Οδύσσεια (2004) αναλαμβάνοντας ενεργό ρόλο στην οργάνωση και εκτέλεση παραγωγής (DameBlanche και ΚΘΒΕ).

Το 2005 μαζί με τον Χρήστο Αλεξανδρίδη ιδρύουμε την αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία Playroom, και συ-σκηνοθετώ με την Πένυ Φυλακτάκη το βραβευμένο έργο από το ΥΠΠΟ, Το Πρωτάθλημα της Πένυς Φυλακτάκη, στον Άδειο Χώρο του Εθνικού Θεάτρου. Το 2006 ανεβάζω με την Playroom τη Σελεστίνα (Cloud Tectonics) του Jose Rivera στο χώρο ενός κλαμπ, γράφοντας μουσική, σκηνοθετώντας και αναλαμβάνοντας ταυτόχρονα το ρόλο του παραγωγού. Στη συνέχεια κάνω την  παραγωγή στις θεατρικές παραστάσεις Σκουλήκια (Driver/ Painter) του Hillel Mittelpunkt με τον Τάσο Νούσια και σκηνοθεσία Μάνου Πετούση (2011), Νίνα 2 της Κάτιας Σπερελάκη σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη (2012), Άνθος του Γιαλού του Αλ. Παπαδιαμάντη με τον Τάκη Χρυσικάκο, σε σκηνοθεσία Μάνιας Παπαδημητρίου (2013), και στις τρεις παραγωγές Capo DIstria, Criminal Code Britannicus και ECHO της Αναστασίας Κουμίδου (συμμετοχή στις Θεατρικές Συνθέσεις 2015, 2016 και 2017 αντίστοιχα στο Beton7).

Σε συνεργασία με την DameBlanche της Χρύσας Καψούλη, κάνω εκτέλεση παραγωγής στις παραστάσεις: Ο Ευαγγελισμός της Κασσάνδρας (Δ. Δημητριάδη) – ΧIV Διεθνής Συνάντηση Αρχαίου Δράματος Δελφών, (Ιούλιος 2009) και 44α Δημήτρια (Θεσσαλονίκη 2009), Μαζί Ποτέ του Τσιμάρα Τζανάτου (2010), Lulu του Φρανκ Βέντεκιντ (2011-2012), Το Δέντρο της Μ. Λαϊνά στις Αναγνώσεις Εθνικού Θεάτρου και στο Θέατρο Σημείο (2012-2013), Άγριες Νότες της Νίνας Ράπη (2014), και στο Κ – Μια αλληγορία για τον Κόσμο του Τσιμάρα Τζανάτου (2015).

Το καλοκαίρι του 2013 συνεργάζομαι με τη Ρούλα Πατεράκη αναλαμβάνοντας την εκτέλεση παραγωγής στη Φωνή του Γ. Βέλτσου (Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών), ενώ την ίδια χρονιά είμαι στην οργανωτική επιτροπή του IETM Athens (Τεχνόπολις) υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Κέλλυς Διαπούλη (Busart).

Τον Ιούνιο του 2017 οργάνωσα την θεατρική παραγωγή Thom Pain του Will Eno, σε παραγωγή και σκηνοθεσία Αναστασίας Κουμίδου. Το έργο ανέβηκε πρώτη φορά ανεβαίνει στην Ελλάδα σε συμφωνία με την Josef Weinberger Plays Limited, και σε μετάφραση της Χριστίνας Μπάμπου-Παγκουρέλη.

 

 

 


*τότε πρόεδρος του Τμήματος Αγγλικής, και στη συνέχεια Κοσμήτορας της Φιλοσοφικής Σχολής και Αντιπρύτανις του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.